Σελίδες

Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Απελευθέρωση από τα παιχνίδια δύναμης (ο ρόλος του θύματος)

Απελευθέρωση από τα παιχνίδια δύναμης που περιγράφονται στο βιβλίο «Ουράνια Προφητεία»


Έχοντας μεγαλώσει σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον από το οποίο πήραμε διαφορετικά μηνύματα για τον εαυτό μας, τη ζωή και τους άλλους, ο καθένας από εμάς έχει διαμορφώσει μια προσωπικότητα με συγκεκριμένες και μοναδικές ανάγκες, επιθυμίες, συνήθειες, πεποιθήσεις, προσκολλήσεις και ρόλους που παίζουμε. Πολλές από τις συμπεριφορές μας είναι μηχανισμοί άμυνας ή συγκεκριμένοι τρόποι σκέψης και δράσης και ελπίζουμε ότι θα μας προστατεύσουν από διάφορους κυρίους φανταστικούς κινδύνους.



Γενικά «παίζουμε» αυτούς τους ρόλους:

Για να προστατεύσουμε την ενέργεια μας και να κερδίσουμε περισσότερη ενέργεια από τους άλλους, αν μπορούμε.
Για να μπορούμε να ελέγχουμε τους άλλους και να έχουμε την προσοχή τους.
Για να πάρουμε αυτό που θέλουμε από τους άλλους.
Για να επιβεβαιώσουμε την αξία μας και να νιώθουμε ασφαλείς.
Για να προστατεύσουμε την ελευθερία μας, να κάνουμε ότι θέλουμε.
Για να αποδείξουμε ότι έχουμε δίκιο.
Για να αποφεύγουμε τον έλεγχο των άλλων.
Από συνήθεια και παιδικούς προγραμματισμούς.

Ο ρόλος του Θύματος
Ο ρόλος του Θύματος (Εγώ ο καημένος) είναι αγαπητός σε πολλούς από εμάς. Υπάρχουν τόσα πολλά «οφέλη» που εξασφαλίζουμε παίζοντας το ρόλο του θύματος.

Αυτόματα αποκτούμε αξία.
Ως θύματα μπορούμε να ελέγχουμε τους άλλους, εκμεταλλευόμενοι την ενοχή και την συμπόνια τους.
Ως θύματα δεν είμαστε υπεύθυνοι για την πραγματικότητα μας και επομένως δεν φταίμε όταν εμείς και οι ζωή μας δεν είναι σε καλή κατάσταση.
Το θύμα χρειάζεται να είναι δυστυχισμένο. Θα βρει καθημερινά λόγους για να μην είναι ευτυχισμένο. Οι λόγοι αυτοί συχνά υπονοούν ότι οι άλλοι γύρω του ευθύνονται. Το θύμα βρίσκει δύσκολο να πει «Τι υπέροχη ημέρα είναι», «Πόσο ευτυχισμένος που είμαι!» ή «Σε ευχαριστώ που είσαι τόσο καλός μαζί μου». Εκτός και αν έχετε μόλις γνωριστεί και σας θεωρεί διαφορετικό από τους αναίσθητους ανθρώπους που είναι ήδη στη ζωή του.


Μερικές από τις πεποιθήσεις που δημιουργούν τα αρνητικά μας συναισθήματα, μπορεί να είναι:
Είμαι υπεύθυνος για την πραγματικότητα του άλλου.
Αξίζω μόνο εάν ο άλλος είναι ικανοποιημένος μαζί μου και με ότι του προσφέρω.
Εγώ φταίω όταν ο άλλος δεν είναι ευτυχισμένος ή ικανοποιημένος.
Πρέπει οι άλλοι να εγκρίνουν και να αναγνωρίζουν αυτό που τους προσφέρω.
Ο άλλος είναι αδύναμος και χρειάζεται την βοήθεια μου.
Πρέπει να σώσω τον άλλον. Είμαι δυνατότερος, έχω περισσότερες γνώσεις και μπορώ να τον βοηθήσω.
Όσο πιο πολλούς ανθρώπους σώζω τόσο πιο πολύ αξίζω.
Αισθάνομαι αδικημένος γιατί αν και έχω προσφέρει τόσα πολλά ο άλλος δεν είναι ευχαριστημένος.
Ο άλλος με χρησιμοποιεί. Είμαι θύμα του θύματος.

Τα συναισθήματα που μας οδηγούν να πέσουμε στην παγίδα των ανθρώπων αυτών και να μας ελέγχουν και να χάνουμε την ηρεμία και την αγάπη μας για αυτούς:
Αισθανόμαστε υπεύθυνοι για αυτούς και την πραγματικότητα τους.
Φόβος ότι δεν θα καταφέρουμε να τον βοηθήσουμε.
Φόβος ότι ο άλλος θα πάθει κάποιο κακό ή δεν θα επιτύχει και θα είμαστε υπεύθυνοι.
Αποτυχία, ανημπόρια επειδή οι προσπάθειες μας δεν φέρνουν αποτελέσματα.
Αδικία, γιατί αν και έχουμε προσπαθήσει τόσο πολύ να τους βοηθήσουμε εκείνοι δεν είναι ικανοποιημένοι.
Πόνος, πίκρα ή απόρριψη επειδή δεν αναγνωρίζουν ποτέ τις προσπάθειες μας και την αγάπη μας.
Ενοχή επειδή δεν είναι καλά, ευτυχισμένοι ή ικανοποιημένοι.
Θυμός επειδή ο άλλος δεν κάνει αυτό που θα έπρεπε να κάνει για τον εαυτό του.
Θυμός επειδή αισθάνομαι ότι με ελέγχουν. Είμαι θύμα του θύματος.

Μερικές θετικές πεποιθήσεις:
Ο καθένας δημιουργεί την πραγματικότητα του.
Δεν μπορώ να δημιουργήσω την πραγματικότητα κάποιου άλλου.
Δεν φταίω εγώ για αυτό που οι άλλοι βιώνουν στην εξελικτική τους πορεία.
Οι άλλοι δεν φταίνε για ότι αισθάνομαι ή δημιουργώ.
Μπορώ να αγαπώ κάποιον χωρίς να λυπάμαι που δεν είναι ευτυχισμένος, αφου ο καθένας από εμάς έχει ότι χρειάζεται για να είναι ευτυχισμένος, αρκεί να το καταλάβει.
Μπορούμε να είμαστε καλά και ευτυχισμένοι ακόμα και όταν οι αγαπημένοι μας δεν είναι.
Αγαπώ, εξυπηρετώ και βοηθάω τους αγαπημένους μου να δημιουργήσουν την πραγματικότητα που θέλουν, χωρίς να παίζω το ρόλο του σωτήρα ή του υπεύθυνου για τους άλλους.
Κανείς δεν μπορεί να με εκμεταλλευτεί αν επιλέγω να προσφέρω. Αυτό που προσφέρω με την θέληση μου δεν μπορούν να μου το πάρουν, αφού εγώ το δίνω.
Αν αισθάνομαι ότι με εκμεταλλεύομαι τότε δεν προσφέρω με την καρδιά μου, αλλά περιμένω ανταπόδοση.
Υπάρχουν φορές που η μεγαλύτερη βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε είναι να επιτρέψουμε στον άλλον να σταθεί στα πόδια του.
Οι άλλοι θα συνεχίσουν να με αγαπούν ακόμα και αν κάποιες φορές δεν μπορώ να ανταποκριθώ στα αιτήματα τους.
Η ζωή μας δίνει ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε κάθε λεπτό, για να πάρουμε το επόμενο μάθημα στην διαδικασία της εξέλιξης μας.

Ένα παράδειγμα «εγώ μηνύματος» προς ένα θύμα:
Αγαπημένε μου, θέλω να ξέρεις ότι νοιάζομαι για εσένα, σε αγαπώ και θέλω πάρα πολύ να είσαι υγιείς, ικανοποιημένος και ευτυχισμένος στη ζωή σου.
Το θέλω πραγματικά. Ωστόσο, αρχίζω να αντιλαμβάνομαι ότι αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ εγώ να δημιουργήσω για σένα. Συνειδητοποιώ ότι έχω αισθανθεί υπεύθυνος για την πραγματικότητα σου, ακόμη και ένοχος μερικές φορές, επειδή δεν είσαι όσο ικανοποιημένος και ευτυχισμένος θα θέλαμε και οι δυο να είσαι.
Καταλαβαίνω τώρα ότι το να αισθάνομαι υπεύθυνος και ένοχος δεν σε βοηθάει καθόλου. Αυτά τα συναισθήματα με κάνουν απλώς να θυμώνω μαζί σου όταν δεν κάνεις μεγαλύτερη προσπάθεια για να δημιουργήσεις την ευτυχία σου και δεν μπορείς να δεις πόσο όμορφη είναι η ζωή πραγματικά. Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν παραπονιέσαι για πράγματα που δεν έχεις αντί να εκτιμάς όλα αυτά που έχεις.
Έτσι δεν θα προσπαθήσω πια να δημιουργήσω την ευτυχία σου ή να πάρω την έγκριση σου μέσα απ την έκφραση της ικανοποίησης σου. Θα σε αγαπώ και θα σου προσφέρω ότι μπορώ, χωρίς να κάνω περισσότερα από ότι πιστεύω και χωρίς να θυμώνω μαζί σου, επειδή δεν είσαι ικανοποιημένος.
Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να μοιραστείς όσον αφορά αυτά που σου είπα;

Βιβλιογραφία:
Ενεργειακή ψυχολογία, Ρόμπερτ Νατζέμυ, Εκδ. «Ολιστική αρμονία»




Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like, κοινοποιήστε το στους φίλους σας και μοιραστείτε μαζί τους την γνώση

Πηγή