Σάββατο, 22 Μαρτίου 2014

Ανακαλύψτε τους 10 λόγους υγείας, για να νηστέψετε την Σαρακοστή

Ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που μπορεί να έχει ο καθένας μας για τη νηστεία – ως πνευματική και θρησκευτική πράξη – υπάρχουν ορισμένα άλλα πρακτικά οφέλη για την υγεία μας, που μπορεί να προκύψουν.



Αν κάποιος, λοιπόν, επιδιώκει μια θετική αλλαγή, σωματική ή πνευματική, η νηστεία μπορεί να είναι η κατάλληλη διαδικασία γι’αυτόν. Στην αρχαία μορφή της, είναι ο καθαρισμός του σώματος μας και η σύνδεση μας με το Θείο, όμως, στην πρακτική της εφαρμογή για το καλό της υγεία μας, μπορούμε να απολαύσουμε κάποια ή όλα, από τα παρακάτω οφέλη.

Αποφασίστε, λοιπόν, τη νηστεία:
1 . Για να καθαρίσει ο οργανισμός σας. Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε περισσότερο από ό,τι πρέπει, παίρνουμε περισσότερες τοξίνες από ό,τι θα θέλαμε κι ο οργανισμός μας υποβάλλεται σε πολλές άλλες βλαβερές επιρροές, όπως στους ρύπους, τους οποίους όλοι θέλουμε, αλλά δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Επιπλέον, η πλειοψηφία από εμάς έχει καταναλώσει τρόφιμα που παραμένουν αχώνευτα στον οργανισμό μας, και τα οποία προέρχονται από την κατανάλωση περισσότερων τροφών, από αυτές που μπορούμε να επεξεργαστούμε. Η απόφαση για νηστεία, επί τοις ουσίας, βοηθά να ξεπλύνουμε τον οργανισμό μας, από ο,τι πιο βλαβερό. Ναι , θα χάσουμε και βάρος . Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το σώμα μας θα λειτουργεί καλύτερα από πριν .

2 . Για να αλλάξετε τις κακές σας συνήθειες. Όταν δεν τρώτε, το σώμα σας από τη μία ζητάει τροφή κι από την άλλη, γίνεται και πιο ευαίσθητο στις τοξίνες. Οι περισσότερες διατροφικές μας συνήθειες, βασίζονται στις επιθυμίες μας, αλλά όταν αλλάξουμε εντελώς τον τρόπο που λειτουργεί ο οργανισμός μας, τότε και οι εν λόγω επιθυμίες αλλάζουν, επίσης. Ο καφές είναι το πιο απλό παράδειγμα. Κατά τη διάρκεια μιας νηστείας, το σώμα σας είναι πολύ ευαίσθητο στις πολύ τοξικές ουσίες, όπως για παράδειγμα την καφεΐνη. Ετσι ο καφές συχνά θα σας κάνει να αισθανθείτε άσχημα, όταν σε αντίθετη περίπτωση, – δηλαδή όταν δεν νηστεύατε – αυτό δεν θα συνέβαινε.
3 . Για να αλλάξετε την κατάσταση της υγείας σας. Πολλές χρόνιες ασθένειες χρησιμοποιούν την νηστεία – υπό τη μορφή δίαιτας – ως μια πολύ αποτελεσματική θεραπεία. Οπως για παράδειγμα, στις αλλεργίες, στο άγχος, την αρθρίτιδα, το άσθμα, την κατάθλιψη, τον διαβήτη, τους πονοκεφάλους, στις καρδιαγγειακές παθήσεις, την υψηλή χοληστερόλη, το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα, τις πεπτικές διαταραχές, τις ψυχικές ασθένειες, και την παχυσαρκία. Η νηστεία θεωρείται ότι είναι ευεργετική ως προληπτικό μέτρο για να αυξήσει τη αντοχή του οργανισμού ολιστικά, τη ζωτικότητα του και την αντίσταση στις ασθένειες.
4 . Για να επαναφέρετε το βιολογικό σας ρολόι. Η νηστεία σας δίνει την ευκαιρία να μηδενίσετε τον οργανισμό σας. Χωρίς θρεπτικά συστατικά, γίνεστε πιο ευαίσθητοι και έτσι συνήθειες – όπως ο ύπνος – αναγκαστικά αλλάζουν. Είναι μια καλή στιγμή για να αναδιοργανώσετε το πρόγραμμά σας και να επαναπρογραμματίσετε το βιολογικό σας ρολόι, να λειτουργεί υπέρ σας.

5 . Για να φέρετε το σώμα σας σε ομοιόσταση. Η ομοιόσταση είναι το σημείο ισορροπίας, το οποίο το σώμα σας προτιμά να βρίσκεται, αλλά αυτό σπάνια επιτυγχάνεται με τους ταραχώδεις ρυθμούς ζωής που ζούμε. Όταν σταματήσει προσωρινά η πρόσληψη τροφής, πολλά συστήματα του οργανισμού μας, έχουν την ευκαιρία να κάνουν ένα «διάλειμμα» από τη σκληρή δουλειά της πέψης. Η επιπλέον ενέργεια που έχουμε συσσωρεύσει δίνει στο σώμα μας την ευκαιρία να θεραπευτεί και να αποκατασταθεί, αφού «καίει» τις θερμίδες και ξεφορτώνεται τις τοξικές ουσίες, που είναι αποθηκευμένες στο σώμα μας. Ουσιαστικά, θα αναγκάσετε το σώμα σας να λειτουργήσει αποδοτικά και ως εκ τούτου, να ξαναφέρει τα πάντα σε ισορροπία .
6 . Για μεγαλύτερη διανοητική διαύγεια. Οι περισσότεροι από εμάς, αποφασίζουμε να νηστέψουμε, πρωτίστως για θρησκευτική άσκηση. Και πράγματι, υπάρχουν αποδείξεις γι’αυτό, σε επιστημονικές έρευνες: Η νηστεία είναι μια πολύ καλή τακτική, για ψυχική και πνευματική αναζωογόνηση, επειδή αναγκάζει την σκέψη μας να επικεντρωθεί σε πιο σημαντικές και ανώτερες σκέψεις κι έτσι απελευθερώνει το μυαλό από την ακαταστασία και τη φασαρία της καθημερινότητας. Όταν το σώμα μας στερείται από τις θρεπτικές ουσίες, αναγκαστικά μπαίνει σε κατάσταση επιβίωσης, κι έτσι αρχίζει να επικεντρώνεται σε ζητήματα και θέματα αληθινής σημασίας.
7 . Για να κάνετε την αλλαγή στη διατροφή σας πιο εύκολη. Όταν νηστεύετε γίνεστε πιο ευαίσθητοι στις τροφές που βάζετε στο σώμα σας. Είναι πιο εύκολο, λοιπόν να καταλάβουμε πόσο τα θρεπτικά συστατικά σας επηρεάζουν θετικά και – ως εκ τούτου – πόσο τα «κακά» τρόφιμα σας κάνουν να νιώθετε χειρότερα. Το να ολοκληρώσετε και να τελειώσετε μία νηστεία, είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για να αποφασίσετε να αλλάξετε τη διατροφή σας προς το καλύτερο. Το σώμα σας θα επιθυμεί πλέον υγιεινές τρόφές. Και το μόνο που θα χρειάζεται να κάνετε, είναι να του δώσετε πλέον αυτό που θέλει.
8 . Για να αποκτήσετε καλύτερη αίσθηση στο πώς η άσκηση και η διατροφή ενεργοποιεί το σώμα σας . Στη νηστεία, όταν δεν τρέφεστε κανονικά και δεν παίρνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά, το σώμα σας δεν θα μπορεί να λειτουργεί τόσο καλά και να αποδίδει στο μάξιμουμ. Όταν τελειώσει η νηστεία και αρχίσετε πάλι να παίρνετε θρεπτικές ουσίες, τότε θα αισθανθείτε την ενέργειά σας να αυξάνεται και θα διαπιστώσετε πόσο αυτό θα σας επηρεάσει θετικά, στην άσκηση και τη σωματική δραστηριότητα. Αυτή η διαπίστωση μπορεί να είναι μια μεγάλη βοήθεια για την κατανόηση της σημασίας της σωστής διατροφής. Οι περισσότεροι από εμάς δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε τι είναι τα λίπη, οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και πώς ακριβώς λειτουργούν στο σώμα μας, αλλά μετά από μία νηστεία, θα καταλάβετε πιο εύκολα τη λειτουργία τους, ειδικά αν κάνετε και γυμναστική.

9 . Για να λύσετε προβλήματα με φλεγμονές ή αλλεργίες . Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η νηστεία βοηθά στην επούλωση από φλεγμονώδεις παθήσεις και αλλεργίες . Σ’αυτές τις ασθένειες περιλαμβάνονται η ρευματοειδής αρθρίτιδα, αλλά και τα δερματολογικά προβλήματα. Και πάλι, ο κύριος – αλλά όχι ιδιαίτερα γνωστός – παράγοντας είναι ότι στη νηστεία, σταματούμε να καταναλώνουμε τα τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονές, και ως εκ τούτου το σώμα μας μπορεί να αυτοθεραπευτεί.
10 . Για να περάσετε μια υποχρεωτική φάση ανάπαυσης. Ο οργανισμός μας λειτουργεί καλύτερα όταν τον έχουμε εκπαιδεύσει στην περιοδικότητα. Πρόκειται για φάσεις έντασης, που τις διαδέχονται φάσεις ανάπαυσης. Επειδή έχουμε την τάση να παραλείπουμε το στάδιο της ανάπαυσης, επειδή όταν δεν ασκούμαστε νοιώθουμε ότι κάνουμε υποχώρηση, η νηστεία μας αναγκάζει να αναπαυθούμε αναγκαστικά, επειδή δεν μπορούμε να κάνουμε σκληρή άσκηση. Η πιο δυνατή άσκηση που θα πρέπει να κάνουμε στην νηστεία είναι πολύ χαμηλής έντασης κινήσεις, όπως το περπάτημα, η πεζοπορία, ή εύκολη γιόγκα ή το στρέτσινγκ. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου , το σώμα μας θα θεραπεύσει τα συσσωρευμένα μικροτραύματα που προκύπτουν από την άσκηση. Όταν βγούμε από μια νηστεία, το σώμα μας θα είναι ελαφρώς εκτός συντονισμού. Ωστόσο , η ικανότητά του για αναπροσαρμογή στην επόμενη φάση δραστηριοποίησης θα έχει αυξηθεί . Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο της φυσικής σας αντοχής θα επανέλθει σε καλύτερο σας επίπεδο από αυτό που ήταν πριν από τη νηστεία.




Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like, κοινοποιήστε το στους φίλους σας και μοιραστείτε μαζί τους την γνώση

Πηγή