Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

Χορτοφαγία για μακροζωία

Ο περιορισμός στην κατανάλωση μιας πρωτεΐνης του κρέατος και του ψαριού παρατείνει το προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με βρετανική μελέτη.

Μέχρι σήμερα οι επιστήμονες πίστευαν ότι μια διατροφή χαμηλής θερμιδικής αξίας (που σημαίνει να περιορίζεται κανείς περίπου στο 60% της φυσιολογικής ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης) χάριζε πολύτιμα χρόνια ζωής.

Τώρα, όμως, οι ειδικοί του Ινστιτούτου Υγιούς Γήρανσης του University College του Λονδίνου ανακάλυψαν ότι το μυστικό της μακροζωίας βρίσκεται στον περιορισμό μιας συγκεκριμένης πρωτεΐνης που υπάρχει κυρίως στο κρέας, στο ψάρι και σε κάποια είδη ξηρών καρπών και όχι στη μειωμένη ημερήσια πρόσληψη θερμίδων.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα, για να ζήσουμε περισσότερο δεν είναι ανάγκη να περιορίσουμε τις ποσότητες που τρώμε, αλλά την κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφών. Όπως υποστηρίζει ο δρ. Μάθιου Πάιπερ, η χορτοφαγική διατροφή θα μπορούσε να βοηθήσει να κερδίσουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Σε πειράματα που έκαναν σε μύγες δροσόφιλες, οι ειδικοί ανακάλυψαν ότι το αμινοξύ μεθειονίνη επηρέαζε σημαντικά το προσδόκιμο ζωής των εντόμων.

Η μεθειονίνη είναι απαραίτητη για τη δημιουργία όλων των πρωτεϊνών και εντοπίζεται κυρίως σε τροφές όπως το ψάρι, το κρέας, το σουσάμι, τα καρύδια Βραζιλίας (Brazil nuts) και το φύτρο σιταριού. Παρά το γεγονός ότι οι μύγες διαφέρουν σημαντικά ως οργανισμοί από εμάς, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η επίδραση του συγκεκριμένου αμινοξέος ενδεχομένως να ισχύει για τον άνθρωπο.

«Δεν είναι τόσο απλό όσο το «φάτε λιγότερους ξηρούς καρπούς» ή «φάτε περισσότερους ξηρούς καρπούς» για να ζήσετε περισσότερο», αναφέρει ο δρ. Πάιπερ. «Έχει να κάνει περισσότερο με την ισορροπία των πρωτεϊνών, παράγοντα ιδιαίτερα σημαντικό στις πρωτεϊνικές δίαιτες, όπως π.χ. η Atkins» εξηγεί ο ειδικός.

«Οι δοκιμές που έγιναν σε δροσόφιλες είχαν παρόμοια αποτελέσματα με παλαιότερες που είχαν γίνει σε ποντίκια. Εάν αποδειχθεί ότι κάτι τέτοιο ισχύει και για τους ανθρώπους, τότε το μήνυμα θα είναι ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε τα υψηλά επίπεδα μεθειονίνης», συμπληρώνει ο δρ. Πάιπερ.




Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like, κοινοποιήστε το στους φίλους σας και μοιραστείτε μαζί τους την γνώση

Πηγή